zondag 22 juni 2008

Zondag 8 juni 2008.

Het besluit wat we gisteravond hebben genomen is niet verkeerd geweest. Het is goed wandelweer geen weer om gezellig voor je tentje te gaan zitten. De wandelkar wordt weer geladen met schone kleding en een laptop minder. Om 9.00uur nemen we afscheid Els richting Den Helder en ik richting de Biesbosch. Om 11.00uur het telefoontje dat Els veilig terug in Den Helder is. Met een gerust hart vervolg ik mijn weg onder de rook van Rotterdam. Bij het passeren van de nieuwe maas mag ik geen gebruik maken van de fietstunnel.


Ik wordt netjes per lift naar beneden gebracht en aan de andere zijde van het wandeltunnel opgewacht door de lift die mij weer naar boven brengt.


Tijdens mijn rustpauze bestudeer ik de kaart en constateer dat het wel zeer voorspoedig gaat. Door vandaag een uurtje of wat door te lopen kan camping de viersprong bij de Elzen bereikt worden. In de vroege avond bereik ik volgens de op de kaart aangegeven camping. Niets is minder waar de camping is niets minder dan een restaurant aan een meer en de camping heeft nooit bestaan. De eerst volgende camping is 17 kilometer verder en uit mijn wandelrichting en terug is geen optie. Het advies komt van een restaurant bezoeker. Loop 50 meter terug, sla linksaf, kom je aan een grasveldje. Komt dit jaargetijde toch niemand. Mijn eerste nacht wild kamperen, tot overmaat van ramp kom ik er ook achter dat mijn telefoon leeg is en de adapter mee naar Den Helder is.