zondag 29 juni 2008

Zaterdag 28 juni 2008.

Mijn eerste afkick uurtjes in de sportschool zitten er weer op. Mijn lichaam schreeuwt om aandacht, het gewicht heeft het diepste punt bereikt met een gewicht van 66,5 Kg. Een totaal gewichtverlies van 7Kg. Mijn bezorgdheid is besproken met mijn begeleiders en door hen weggenomen. De biologische huishouding is van slag, waardoor het lichaam denkt nog in het ritme te zitten van de wandeltocht. Door aanpassing van het eetpatroon met gezonde voeding en een aangepast trainingschema heeft het lichaam in de loop der week zijn weg naar herstel gevonden.
Ter afsluiting van het wandelverhaal, wat heb ik bereikt en geleerd.
Heb bereikt dat in de vele gesprekken mensen naar me geluisterd hebben.
Vele van hen hebben daardoor begrip gekregen waarmee wij bezig zijn.
Wat heb ik geleerd:
Tijdens mijn wandeling heb ik leren genieten van alles wat natuur heet. Ook het leven zonder het dagelijkse nieuws, drie weken zonder radio en tv en krant.
Heb de tijd gehad om rustig na te denken over wat mijn vrouw en kinderen voor mij betekenen. Ook heb ik mij afgevraagd waarom hebben wij het besluit genomen om een Balinees gezin te adopteren. Heb leren genieten van mijn eigen lichaam, mijn lichaam en geest geeft aan wat het kan en niet kan. Ik heb ook geleerd om mij niet meer te verschuilen achter het woordje druk. Ook heb ik geleerd om mijn antwoorden af te wegen en geen beloftes of toezeggingen te doen zonder ze waar te kunnen maken. Dit laatste vloeit voort uit de gesprekken waarbij vele mensen klakkeloos beloftes en of toezeggingen doen. Het werkt zeer frustrerend.

In de vervolg verhalen het afkicken, reacties op het wandelverslag en het voorbereiden op hoofdstuk 3 de reis naar Indonesiƫ.


Zaterdag middag.

De carnavalsclub op bezoek.
Als voorzitter van de zwerfclub ”Ons genoegen” mag ik namens het bestuur u op laten nemen als erelid van onze club. Bij deze overhandig ik u deze medaille waaraan een kleine financiĆ«le bijdrage zit en hopen dat deze een verlichtende bijdrage zal zijn voor de levensomstandigheden voor het doel wat u gesteld heeft.
De voorzitter Hans Duffhues.


Mijn schoonzus en zwager uit Oss hebben tijdens hun vakantie in Frankrijk dagelijks contact gehad over mijn ontwikkelingen wandeltocht. Ter afsluiting van hun vakantie zijn ze doorgereden naar Den Helder om deze spontane grap met mij uit te halen. Kan dit zeer waarderen en hiervoor hartelijk dank.