dinsdag 24 juni 2008

Donderdag 19 juni 2008.

Een dag die vrolijk begint, zelfs mijn tentje is vannacht droog gebleven en mag mee in de kar. De eerste kilmeters gaan voorspoedig. Een telefoontje van mijn vrouw op een vreemd tijdstip, ze heeft vandaag lekker uitgeslapen. Het weer is bar en boos in Den Helder. De voorspellingen via Meteo-Julianadorp voor het gebied waar ik op dat moment loop voorspellen niet veel beter. Het telefoongesprek is amper ten einde als er een complete wolkbreuk boven me losbarst en dat met een straffe wind schuin van achter. Er is geen weg terug, vanavond wil ik aan die Afsluitdijk staan. Rond lunchtijd bereik ik Workum. Zit lekker warm en droog en moet alle moed bij elkaar rapen om door te gaan. Tijdens de lunch is het weer wat opgeklaard en droog, de motor weer voorzien van brandstof. Met een stevige wind schuin van achter wordt het looptempo opgevoerd tot snelwandelen. Om 17.30uur meld ik mij op de boeren camping in Cornwerd een paar kilometer vanaf de Afsluitdijk. Dit aanmelden is een grapje op zich, op de deur staat zoek uw eigen plaatsje. Zo gezegd zo gedaan heb niemand gezien en gehoord. Als voorbereiding op de dag van morgen wordt de fietsatlas gesloten en gaan we lopen op de geur va de eigen haard.