donderdag 5 juni 2008

Maandag 2 juni 2008

Eindelijk is het zover. Na een onrustige nacht vroeg uit de veren. Alles nog eenmaal nagelopen, zodat er niets vergeten is. Om acht uur is het dan zover, na afscheid genomen te hebben van mijn vrouw, richting sportschool. Frans Hasselt Classic Gym heeft de deuren al open. Nog even de tijd om een bakkie te doen. Tot mijn grote verbazing loopt mijn vrouw ook binnen ze heeft stiekem een uurtje vrij genomen om zo toch in de gelegenheid te zijn om uit te zwaaien. 9 uur het begin van mijn avontuur nog een laatste knuffel een laatste suuk6 dit staat op een spandoek gemaakt door Els. Ook Arvid van Budget Internet en mijn zoon Roy stonden me uit te zwaaien. We zijn onderweg de eerste kilometers heb ik een wandelmaatje Sjanie ons vriendinnetje. De jongens van Meteo- Julianadorp hadden gelijk. Geen zuchtje wind en de zon hoog aan de hemel. Het is zelfs benauwd de voorspelling voor de rest van de dag zal ook wel uitkomen. Na drie en half uur mijn eerste pauze.


Het gaat verder zeer voorspoedig merk wel dat ik veel meer drink dan voor mij gebruikelijk is. Na Bergen aan Zee de eerste problemen de heuveltjes zijn toch even wat steiler den verwacht.


Als fietsers af moeten stappen om tegen een bultje op te komen raad u het al hoe zwaar het is om met mijn kar naar boven te komen. Ik verbruik zoveel water dat mijn bidons nagenoeg leeg zijn. In Bergen aan Zee heb ik de tijd om ze te hervullen. Mijn tocht gaat via het prachtige natuurschoon van het reservaat. Kom er van alles tegen maar het meeste de rust.


Na Castricum aan Zee het eerste foutje in de route beschrijving. Ben er vanuit gegaan dat camping Geversduin direct na Castricum aan Zee ligt maar niets is minder waar moet hierdoor 9,4 Km meer lopen. De onweerswolken trekken samen boven mijn hoofd en de eerste flitsen waarneembaar. Wat ga ik doen er is geen andere oplossing dan doorlopen en hopen dat het droog blijft. 2 Km voor de camping de eerste wolkbreuk.
Jongens van Meteo-Julianadorp jullie voorspelling was geweldig mijn foutje leverde mij een nat pak. Wandelafstand 59,94 Km.