zondag 22 juni 2008

Vrijdag 6 juni 2008.

Fluitend aan de wandel richting Hoek van Holland.
Spontane reacties op het wandelen met kar worden beloond met gulle giften.
Tijdens mijn koffie break vertel ik voor de zoveelste maal mijn verhaal. Een spontane donatie en een ober die niet achter kan blijven om de koffie gratis aan te bieden. In mijn tweede break van de dag zit ik rustig te genieten op een bankje als ik aangesproken wordt door een fotograaf die bezig is met een trouwreportage. Hij zou het leuk vinden een foto van mij te maken met het bruidspaar.


Hierdoor wordt ook ik herinnert dat ik getrouwd ben. Heb een blaar, niet op mijn voeten maar in mijn hand. Bij mijn trouwring, dus mijn meisje loopt met me mee. In ’s-Gravenzande op camping Jagtveld vind ik een plaatsje voor de nacht. Ook hier is het seizoen nog niet begonnen en ben aangewezen om elders mijn eten te gaan zoeken. Op een paar honderd meter van de camping een eetgelegenheid. De eigenaresse kent het eiland Bali van vakantie, uit het gesprek blijkt dat zij Bali kent van het hotel naar het strand en omgekeerd. Het gesprek loopt uit de hand tot groot vermaak van mijn buurman aan de bar. Uit spontane reactie betaald hij mijn eten.