zaterdag 22 september 2007

Rondje dorp in simulatie

18 september 2007
In mijn dagboek staan alleen de verslagen van wat ik buiten doe.
Vandaag neem ik u mee naar de sportschool.
Probeer rond de klok van 9 uur aanwezig te zijn. Ga eerst rekken en strekken zoals men dit noemt de warming up.
Daarna de loopband. Het is mogelijk deze handmatig in te stellen. Na het opgeven van leeftijd, gewicht, tijdsduur en helling percentage. Start ik met een snelheid van 6,4 Km/uur en een helling van 3% voor een periode van 90 min.
Het is mijn bedoeling om na elke 500 meter een verstelling te doen, dit mag zijn de snelheid of helling.
Na 8,5 Km (het rondje dorp) loop ik met een snelheid van 7,2 Km/uur en een helling van 7%. Dit is tevens de grens waarmee ik wil lopen, ben namelijk een wandelaar en geen jogger en ook geen bergbeklimmer. Na 90 min einde looptraining aanvang cooling down.
Tijd voor bakkie koffie en een praatje pot.
Deze simulatie ronde doe ik twee keer in de week, met resultaat de benen zijn al enkele cm in omvang gegroeid.