donderdag 6 september 2007

Fysiotherapie en de krant

4 september 2007

Als eerste Esmaralda bedankt voor de geweldige behandeling Shin Splints.
Esmaralda is werkzaam als fysiotherapeute in de praktijkruimte Classic Gym. Zij is een leuke spontane vrouw met een heel lief karakter met een paar handen als bankschroeven. Ze heeft me menigmaal vrij laten komen van de behandeltafel. Tijdens een van de behandelsessies zijn we tot een gesprek gekomen over totale lichaam ontspanning.
Tijdens haar opleiding tot fysiotherapeute heeft zij geleerd om te gaan met de autogene training volgens Schultz. Autogene training is een vorm van psychotherapie, ontstaan uit de hypnose en is eigenlijk niets anders dan autohypnose. Beter is misschien hier te spreken van zelfsuggestie. Deze behandeling volgens Schultz heb ik in 1980 mogen ondergaan i.v.m. faalangst en hoogtevrees.
Door onze ervaringen met elkaar te wisselen vertelde Esmaralda dat zij vroeger een cassette bandje heeft gehad met daarop de stem van een psycholoog die de training van Shultz begeleid. Wat blijkt het cassette bandje wat Esmaralde heeft gehad en is kwijtgeraakt is een kopie van het origineel wat ik bezit. Nu na 27 jaar is het bandje gekopieerd naar CD. Esmaralda blij met haar CD en ik blij met een kopie van de autogene training volgens Schultz op papier.

Het ziet er naar uit dat ik de krant ga halen. Begin oktober wordt contact met me opgenomen door een reporter en fotograaf van het Noord Hollands Dagblad.
Het dagblad heeft interesse in het onderwerp waar ik mee bezig ben zij zien er een leuk verhaal in.