zaterdag 19 april 2008

18 april 2008

Zo het trainingsweekje zit er weer op. In de drie dagen dat ik buiten gelopen heb, heb ik een behoorlijke afstand kunnen overbruggen.
Wandeltijd 14 uur 30 min.
In de berekening van de wandeltijd zijn de rustpauzes niet meegenomen.
Een wandeldag van zes uur wandelen is opgebouwd uit een periode van 3½ uur wandelen, ½ uur pauze, 1¾ uur wandelen, ¼ pauze en ¾ uur wandelen. Omgerekend komt dit overeen met een loopafstand van ±36 Km. Dit schema bevalt me perfect, heb weinig of geen problemen met herstarten na de pauze. Na de wandeldag herstelt mijn lichaam vrijsnel. Alleen s’ avonds als ik in bed lig hebben mijn benen spastische trekjes of dit nu komt door ontspanning of wat anders, ik weet het niet.
Donderdag tijdens mijn rondje Petten heb ik de tijd genomen om de ANWB borden te bestuderen, het blijkt niet eenvoudig te zijn. De LF1A route gaat over naar de LF10 Waddenzeeroute en deze gaat over naar de LF7 Oeverlandroute en die gaat weer over naar de LF15 Boerenlandroute. Na het bestuderen van de wegbewijzering loop ik nog steeds op de LF1A. De knooppunten zijn aangegeven met andere fietsroutes. De route van Sint Maartenszee naar Petten is een prachtig stukje natuurschoon. Je loopt door de ongerepte natuur. Ook heb ik bewondering voor fietsers die de bultjes moeten nemen, er zitten kuitenbijters tussen. Na mijn studie wegbewijzering, tijd voor de eerste pauze. Normaal eet ik mijn boterham en banaan met suiker langs de kant van de weg.
Vandaag trek in koffie, dus ga ik een plaatselijke restaurant binnen, waar alleen de eigenaar aanwezig is. Aan de stamtafel is het gesprek snel op gang als blijkt dat er een woordenboekje ligt. Nederlands - Bahassa Indonesia.

Zal over het gesprek niet verder uitweiden, maar krijg als afscheid de koffie gratis. Donatie voor het project geef kinderen in Bali de kans om naar school te gaan.