dinsdag 24 juni 2008

Zaterdag 21 juni 2008.

Uitgerust in mijn eigen bedje gereed voor het laatste stukje van 23 Km. Zoals afgesproken gedropt op het punt waar gisteren de dag eindigde. Het vriendelijke verzoek om mij niet eerder te melden dan 11.30uur bij mijn huiskamer Classic Gym. Om 10.00uur ben ik al op Kooypunt, om mijn tijd wat te doden, zit ik te kijken naar het voortrazend verkeer. Mijn oog valt op een verkeersbord met een bewegwijzering voor fietsers. Zie hierop staan Alkmaar 35Km. Niet ongewoon, een gelijk soort bord staat aan de Callantsogervaart met daarop Alkmaar 34Km. Ben maar een simpele ziel, maar het zou betekenen volgens de ANWB, Kooypunt naar huis Boterzwin 1 kilometer? Lachend slenter ik richting Schoolweg.


Mijn vrouw Els komt me tegemoet gefietst, zij zal samen met mij de laatste kilometer overbruggen. Na het passeren van het spandoek WELKOM THUIS komt er een einde aan mijn wandeling van 710,420 Km.
Ervaringen rijker, voldaan en 6½ kilo lichter.
De rest van de dag wordt ingevuld met het opruimen, schoonmaken en wassen van de spullen die de laatste drie weken gebruikt zijn. Ook mijn wandelmaatje de kar heeft zijn werk gedaan.
Heeft samen met mij deze tocht van ruim 710 Km zonder problemen doorstaan.