vrijdag 27 juni 2008

Vrijdag 27 juni 2008.

Zo Gerard je hebt je woorden waar gemaakt. Niets dan lof. Vele zouden zo iets ook wel willen, maar tussen willen en doen zit een wereld van verschil. Wat ik knap vind is je wilskracht en vastberadendheid. Dit maakt het verschil. succes met hoofdstuk 3

Als blijk voor je prestatie het volgende gedicht.

Als je denkt: 'Ik ben verslagen'
is de nederlaag een feit.
Als je denkt : 'Ik zal niet versagen'
win je op den duur de strijd.
Als je denkt: 'Ik zal het niet halen'
is de tegenslag een til,
want het overslaan der schalen
hangt voornamelijk af van de wil.
Moedeloze gaan ten onder,
door hun twijfel, door hun vrees,
Vechters winnen, door een wonder,
telkens weer de zwaarste race.
Denk : 'Ik kan het' en dan gaat het;
iedereen vindt bij wilskracht baat.
En in zaken wint de daad het
van het nutteloos gepraat.
Als je jammert: 'Ik ben zwakker
dan mijn grote concurrent',
blijf je levenslang de stakker
die je ongetwijfeld bent.
Niet de Goliaths en de rijken
tellen in de kamp voor zes,
maar de fermen die niet wijken
hebben vroeg of laat succes.

Frans Hasselt.