zondag 10 augustus 2008

Zondag 10 augustus 2008.

Het verslag van vorige week verteld dat de zeeën van tijd ingevuld moeten worden. Het is me aardig aan het lukken, als eerste heb ik mijn foto’s gemaakt tijdens de wandeltrip geplaatst op de site www.picasaweb.google.nl/wandelenmetgerard ben daar nog niet volledig gereed mee, maar beloof het u om dit zo spoedig mogelijk te doen.
Verder om mijn site wandelenmetgerard niet te overspoelen met verhalen over Bali hebben wij in goed overleg besloten om deze verhalen te publiceren op de site www.heldersweekblad.nl onder de rubriek buurt.

Uit verdere reacties van vorige week blijkt dat men benieuwd is naar mijn grote mond. Wat gaat hij nu weer zeggen om te doen in het jaar 2009. Voor velen een vraag zo ook voor mij. Maar een ding is wel duidelijk er gaat wat komen. Nog een antwoord op de vraag, wat houd het aftrainen voor mij in. Het buiten lopen staat op een zeer laag pitje, ga nu twee tot driemaal in de week naar de sportschool.
Heb eerst een kleine warming up in vorm van rekken en strekken om daarna op de loopband plaats te nemen. Start met een aanvangsnelheid van 6½ Km/uur om daarna elke 500 meter een hoekverstelling te doen van een ½ graad. Probeer in de eerste kilometers mijn ontspanning in de benen te vinden en de ademhaling aan te passen aan het loop tempo. Dit tot aan een hoekverstelling van 6½ graad daarna probeer ik dit dan een uur vol te houden. Hierna is het rustig uitlopen. Na het lopen een stukje krachttraining in vorm van de drukplaat. Gebruik de drukplaat voor het trainen van knieën, bovenbeenspieren en onderrug. Opbouwend 3 setjes van 10 maal in de gewichten 120, 240 en 360 pond afbouwend een setje van 10 maal 120 pond.
Einde training en tijd voor koffie.