zondag 23 maart 2008

23 maart 2008

Paaszondag, een dag waarop ik niet klussen mag. In vroeger tijd was Pasen een periode waarbij de gedachten waren bij het voorjaar. De boeren gingen in hun nieuwe lakense pak naar de kerk. Weer of geen weer, maar de winterjas bleef aan de kapstok. De vrouwen waren in gedachten al bij de voorjaarsschoonmaak. Zo nu ook in huize Janssen. Het is bij ons gebruikelijk om klusjes op een kattebelletje te schrijven en bij voldoende klusjes wordt het lijstje weggewerkt. Voor dit jaar schilderwerkzaamheden binnen, de afzuigkap en nieuwe bekleding op de twee trappen en overloop. Bij dit laatste klusje hebben wij ons laten inspireren door de reclame uw trap gerenoveerd in een dag. Ik ben geen timmerman maar weet wel wat passen en meten is. Nu na ruim een week is de eerste trap en overloop gereed. Het is in een woord prachtig aan het worden. Er is een minpuntje aan het wegwerken van het kattebelletje, tijd.
Om er voor te zorgen dat ik niet te veel trainingstijd verlies zijn mijn klusdagen van s’ morgens zeven tot s’ avonds 10. Zie het ook wel zo dat het tevens een periode is waar ik zeer geconcentreerd bezig ben. Ook dit is een voorbereiding op mijn wandeltocht.