zondag 25 mei 2008

Week 21 24 mei 2008.

Eerst een aanvulling op week 20. Heb u niet op de hoogte gebracht van de wandeltijd, het was ook niet veel, wandeltijd 2 uur.
Deze week weet ik me geen raad met de tijd, heb ik veel tijd over. Heb me daarom maar aangeboden als vrijwilliger om het losbandige leven van het feestweekend ijsbaan mee op te ruimen.
Als je dan op maandagmorgen op nuchtere maag een feesttent binnen loopt moet je wel naar adem happen. De lucht van verschraald bier is geen pretje. In volledig stilzwijgen wordt er stevig doorgewerkt en voor twaalf uur is de tent schoon en leeg. Dinsdagmorgen de tent afbreken, onder het genot van een bakkie koffie instructies wat er moet gebeuren. Ook nu weer een volledig stilzwijgen, binnen twee uur is er alleen een vertrapt grasveld te zien.
Bij thuiskomst staat er een mapje te knipperen in mijn telefoon, voor mij een onbekend nummer. Nieuwsgierig als ik ben, bel ik dit nummer terug, een lieftallige damesstem antwoord met SBS 6. Zij heeft gebeld voor het maken van een intakegesprek. Het is nu aan SBS 6 om te bepalen of het onderwerp interessant genoeg is om er een opname van te maken. Spannend.
In het vervolg van de week blijkt ook dat ik verslaafd ben aan lopen. Een dag niet gelopen is een dag niet getraind. Besluit mijn gepoetste kar te pakken en aan de wandel te gaan. Tijdens het rondje Den helder de bekende toetertjes van vrienden en bekenden. Wat ik ook mis in het totale verslag is de uitdaging om eens een paar kilometer extra te lopen. Vrijdag een dag bij uitstek, mijn vriend de buschauffeur gaat toch elke dag naar IJmuiden.


Hij neemt me mee naar de rondweg Alkmaar en zet me af bij de afslag van het golfveld. Via Bergen aan Zee richting huis. Dat het de juiste dag is blijkt uit de wind er staat een straffe noordoosten wind, en de zon hoog aan de hemel. Het gaat me goed af na 44Km en 8 uur later ben ik weer terug in het dorp.
Heb niets overgehouden aan deze tocht de stramme rug was na een warme douche weer over. De volgende dag nergens last van. Geen bekende start problemen.
We sluiten de week af met een nieuwe sponsor, Intersport Beatrixstraat. Zij sponsoren mij met speciale onderkleding, deze onderkleding is speciaal voor vocht regulatie.
Als laatste Vodafone Den Helder is in overleg om mij te gaan sponsoren met een USB modem. Dit zou geweldig zijn, hoef ik niet op zoek naar een internet aansluiting tijdens de tocht.
Wandeltijd deze week 13 uur.