zaterdag 17 mei 2008

Week 20 17 mei 2008.

Een week om met trots op terug te kijken. De week ook waarin ik kan zeggen er hoeft niet nog meer getraind te worden. Als we nu de balans opmaken zeggen we, we zijn er gereed voor. De kar is gepoetst en in zijn totaal nagezien op gebreken. De reserve onderdelen en gereedschap bij de hand. De schoenen ingelopen en de wandelkleding schoon en gestreken. De routine van het opzetten van het tentje onder de knie. Ook de route uitgestippeld via de ANWB fietsatlas. We lopen dus nu niet van sportschool naar sportschool maar van camping naar camping.
Tijd om even stil te staan bij degenen die het mogelijk hebben gemaakt om mij zover te krijgen.
Ten eerste mijn gezin en in het bijzonder mijn vrouw. Zij was en is de drijfveer om gemotiveerd te blijven.
Mijn huiskamer Classic Gym tevens hoofdsponsor. De hulp en begeleiding in de ruim 11 maanden van voorbereiding. Het team fysiotherapeuten die mij met raad en daad hebben begeleid tijdens mijn blessures.
Dan de firma’s Willem Buitenhuis, Slot Reclame en Konijn, zij hebben er voor gezorgd dat mijn kar is geworden wat hij nu is.
De firma Jan Kater die vanaf de eerste dag vertrouwen in me heeft gehad. Mijn Balinese vrienden van La Monde Restaurants, zij hebben er voor gezorgd dat ik er netjes en herkenbaar bij loop.
De firma Uniqorn met hun financiƫle ondersteuning,
de firma’s Noordzee Bowling en Inproject met hun financiĆ«le toezeggingen. Dan de spontane donaties van vrienden en bekenden en onbekenden. Ook de schrijvende pers die er voor gezorgd hebben meer bekendheid voor het project Bali te krijgen.
Als laatste een bijzondere dank aan de twee jonge ondernemers van
Budget Internet. Zij hebben het mogelijk gemaakt om mijn verhaal wekelijks aan u te mogen vertellen via de site wandelenmetgerard. Er is geen moment geweest waarbij ik geen beroep heb mogen doen op deze jonge ondernemers. De site is inmiddels 2431 bezocht met een gemiddelde van 9 bezoekers per dag.

Om het verhaal van deze week af te sluiten een reactie vanuit het verhaal van de vrouw die een zware operatie moest ondergaan.
Zij heeft maar een vraag, hoe dan verder? Samen met haar man hoop ik dat wij haar uit het putje kunnen houden, en kunnen blijven genieten van dit lief spontaan vrouwspersoon.

Als reactie na de operatie:
Je hebt wel gelijk dat ik moet kijken naar de dingen die ik kan en niet naar de dingen die ik niet mag. Ik kan weer normaal lopen en geniet daar volop van, voel me net Lazerus uit de bijbel , weet niet of je het verhaal kent maar het komt er op neer dat ie opstond en weg wandelde en dat heb ik ook zo'n beetje gedaan. Een week na de operatie liep ik weer gewoon, echt heel bijzonder. Ik heb als ik moe ben nog wel wat last van uitval, maar dat is zo weinig dat ik hoop dat het in de loop der tijd wel verdwijnt!