donderdag 7 juni 2007

Van grootspraak naar voorbereiding.

Maar om het verhaal te openen zal ik mij eerst voorstellen,

Gêrard Janssen 56 jaar FLO (functioneel leeftijd ontslag). Getrouwd met Els en twee uit huiswonende kinderen en een pleeggezin Bali Indonesië. Na mijn periode van 31 jaar bij de Koninklijke Marine geprobeerd om terug te keren in de burgermaatschappij. Helaas heb ik niet kunnen wennen aan de flexibiliteit die in deze burger maatschappij heerst. Dit is voor mij tevens een sluipmoordenaar geweest, begin 2005 ben ik getroffen door een aantal tia’s. Waardoor ik en mijn gezin in een diepe put terecht zijn gekomen.

De bekende medische molen, kruiwagens medicijnen en ga zo maar door. De instelling van mijn vrouw is voor mij altijd positief geweest. Zij zegt altijd: ”daar waar een wil is, is een weg”.
Begin 2006 de uitspraak van haar: ”ga het eens proberen in de sportschool, niet gepiest is altijd nat”.


Nu is Classic Gym Fitnesscentrum Julianadorp mijn tweede huiskamer geworden.
Met een resultaat wat gezien mag worden. Bloeddruk normaal, suiker normaal, cholesterol normaal en een vet percentage van 14,5%. Mijn geestelijke stabiliteit is nu zo dat ik weer heel voorzichtig durf te kijken naar de dag van morgen.

Sport is voor mij een uitdaging geworden waarin ik durf en moet kijken naar de toekomst.

Het begin van de grootspraak:
In mijn tweede huiskamer Classic Gym kennen ze mij als die vent op de loopband, niet stiekem kijkend naar een filmpje of luisterend naar muziek.



Maar geconcentreerd bezig met verbranding, tijd, snelheid en helling. Strak starend naar het display. Na het uur, tijd voor ontspanning en een bakkie. In het praatje pot met Frans een van mijn persoonlijke begeleiders het volgende;

Mijn vader was altijd impulsief, hij vertelde tegen zijn vrouw (mijn moeder) op een zondagmorgen. Ik ga even een bakkie doen in Groningen pakte zijn oudmodische fiets (geen versnellingen of zo) en trapte 480Km op een dag weg.
Nu na 43 jaar doet zijn zoon hetzelfde niet nadenkend over hetgeen wat hij gezegd heeft. Maar wat wel inhoud wie A zegt moet potjandorie ook B zeggen.

Het begin van de voorbereiding.

Hoe vertel ik mijn vrouw wat mijn plannen zijn.
Zoals een gewoonlijke reactie van haar het zal wel een bevlieging zijn en we wachten maar af. Zo ken ik haar en het is nu aan mij de eer om er voor te gaan.
Hoe wil ik het doen, wat heb ik er voor nodig, wat is de financiële consequentie en ga zo maar even door.

Een ding wat voor mij heel duidelijk in de voorbereiding is, vele uren wandelen.
Hiervoor wil ik mijn vrouw gebruiken, deze is drie dagen per week werkzaam in Alkmaar. Maandag, woensdag en vrijdag.
Laat me per dag afzetten op een andere afslag aan de N9 en loop dan naar huis.
Vele wegen naar Rome.
Dinsdag en donderdag naar mijn huiskamer Classic Gym voor de krachttraining. Een dag rust, kom ik helaas nog een dag tekort om te lopen.
Ga er even over denken, hoe we dit oplossen.