woensdag 20 juni 2007

Een wandeldag waarin ik heel veel geleerd heb.

Ten eerste wanneer ik wandel over een fietspad, hebben heel veel fietsers een plaat voor de kop en moet menigmaal springen voor mijn leven. De verwensingen die naar het hoofd worden geslingerd hebben betrekking op de ergste verwensingen en zou vandaag uitgeroepen kunnen worden tot een medisch wonder. Zoveel ziektes dat ik onder de leden zou hebben.
Helaas luister ik alleen naar mezelf en voel me fit.
Zo fit zelfs dat ik er achter kom na twee uur wandelen, dat ik barstende hoofdpijn heb en niet kan vertellen waarom. Tijdens mijn eet pauze kom ik er achter wat er aan de hand is. Mijn nek voelt aan of dat deze voorzien is van een ijspack.
De reden, de wind staat constant op mijn rug, de zon hoog aan de hemel, de transpiratie droogt te snel op daardoor de ijspack. Mijn handdoek gevouwen tot een das en ook dat probleem is opgelost, mijn hoofdpijn zakt met de minuut.
De wandelroute N9, Schoorldam, Schoorl, Catrijp, Groet, Camperduin, Petten, Sint Maartenszee, Callantsoog, Grote Keeten naar huis.
Wandeltijd 4 uur en 50 min.