zaterdag 21 november 2009

21 november 2009

Het jaar 2009 haast ten einde, Sinterklaas weer in het land.
Vele winkels al weer bezig met Kerst.
Voor velen een tijd aangebroken van bezinning en een terugblik op het jaar 2009.
Zo ook voor mij en mijn vrouw. Een jaar met veel voor en tegenspoed.
Laat ik beginnen met het laatste, de planning gemaakt in het begin van het jaar.
Er is niets van uitgekomen als reden, in het begin van het jaar is er bij mij de ziekte COPD geconstateerd met een longuitval van 43%.
Even schrikken maar je kunt er mee leven.
Samen met mijn vrouw en artsen de wens uitgesproken om het project Bali af te kunnen ronden.
Nu 21 november kunnen wij vol trots zeggen het project Bali is afgesloten, de waterput is goedgekeurd en de gemeenschap heeft per dag 1500 liter schoon drinkwater.
Het tweede nieuws dat ik als trotse grootvader mijn pasgeboren Balinese kleinzoon heb mogen bewonderen.
Als derde nieuwtje kunnen wij u vol trots vertellen dat wij een jong ondernemend gezin hebben kunnen helpen met het opzetten van een Warung (buurtwinkel).
In de periode dat wij op Bali zijn geweest, hebben zij laten zien dat zij het vak van ondernemen verstaan en in de toekomst niet meer afhankelijk zijn van de sponsor.
Nu de periode Bali afgesloten is, meer tijd voor mijzelf en mijn gezin.
Plannen doen we niet meer en leven nu dag bij dag.
In overleg met de artsen gaan we werken aan een leven met COPD.